.::راه بینهایت‏::.

سکوی پرواز تا بی نهایت

.::راه بینهایت‏::.

سکوی پرواز تا بی نهایت

خدای ناب آمریکایی!!

 

با سلام وقتی این خبر رو توی بازتاب دیدم بدم نیومد توی وبلاگم بگذارم ! آمار جالبی درباره غربی ها و تلقی آن ها از خدا داره!!

اما بگذریم خودتون قضاوت کنین!

 

راه بینهایت  وبلاگی  به سوی بینهایت

در حالی که اکثریت مردم جامعه آمریکا را متعصبان مذهبی تشکیل می‌دهند، تحریفات رخ داده در مذاهب و ادیان موجود در این کشور، موجب به وجود آمدن اعتقادات عجیب و خارق‌العاده در میان مردم آمریکا شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «واشنگتن‌تایمز»، بر پایه نظرسنجی‌های مؤسسه «هریس»، تنها 1 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که خداوند دارای جنسیت مؤنث است؛ این میزان در میان مردان پروتستان و مسیحیان پیرو مذهب تولد دوباره، صفر درصد و در میان زنان و کاتولیک‌ها، 1 درصد و در میان یهودیان، 7 درصد بوده است.

بیش از یک‌سوم (36 درصد) معتقدند خداوند مرد است که زنان بیشتر از مردان معتقد به این امر هستند. این دیدگاه در میان مسیحیان دوباره متولد شده پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها بیشتر است. حدود 37 درصد هم بر این باورند که خداوند، هیچ کدام از آنها نیست،10 درصد معتقدند که خدا هر دوی آنهاست و 17 درصد نیز به اعتقادشان اطمینانی نداشتند.
در این میان، 9 درصد معتقد بوده‌اند که خداوند دارای صورت و اندام است که این میزان در میان پروتستان‌ها بیشتر بوده و در میان یهودیان، تنها 1 درصد طرفدار داشته است

عده بیشتری؛ یعنی حدود 41 درصد، معتقد بوده‌اند خداوند وجودی روحانی است که می‌تواند به شکل انسان نیز درآید، اما در ذات خود، انسانی نیست. 62 درصد مسیحیان دوباره متولد شده با این اعتقاد موافق بودند و بیش از یک‌چهارم آمریکایی‌ها معتقدند که خداوند، وجودی روحانی است به شکل انسان درنمی‌آید که 49 درصد یهودیان هم این اعتقاد را داشته‌اند.

اعتقادات درباره نقش خداوند در حوادث زمینی نیز متفاوت بوده است؛ 27 درصد کاتولیک‌ها معتقدند که خداوند رخدادهای روی زمین را کنترل می‌کند که این میزان در میان پروتستان‌ها 41 درصد و در میان دوباره‌ متولد شده‌ها، 57 درصد بوده است. 44 درصد بر این باورند که خداوند، ناظر بر این رخدادهاست، اما دخالتی در آن نمی‌کند که 58 درصد کاتولیک‌ها و 37 درصد دوباره‌متولدها این اعتقاد را دارند.

تقریبا بیشتر آمریکایی‌ها (51 درصد) معتقدند که مسیحیان، یهودیان و مسلمان‌ها، یک خدا را می‌پرستند که 63 درصد کاتولیک‌ها، 48 درصد پروتستان‌ها و یهودیان و 34 درصد متولدان دوباره با این ایده موافقند.
به طور کل، حدود 73 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که خداوند وجود دارد؛ این میزان در میان متولدان دوباره 97 درصد، در میان پروتستان‌ها 90 درصد، کاتولیک‌ها 84 درصد، یهودیان 64 درصد، جمهوریخواهان 83 درصد و دمکرات‌ها 72 درصد است.
حاشیه خطای این نظرسنجی 2 درصد است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد