.::راه بینهایت‏::.

سکوی پرواز تا بی نهایت

.::راه بینهایت‏::.

سکوی پرواز تا بی نهایت

نعمت حقیقی

نعمت حقیقی

یکی از ارادتمندان امام باقر علیه السلام خدمت آن حضرت رسید . امام علیه السلام  با غذایی خوشمزه از میهمان خود پذیرایی کرد و سپس فرمود: « فلانی غذا چه طور بود؟» مرد شیعه عرض کرد: « فدایت شوم خیلی خوب و خوشمزه بود؛ اما من آیه ای را به یاد آوردم که نگذاشت خیلی غذا به دلم بچسبد.» امام پرسید: «کدام آیه؟» عرض کرد: « ثُمَّ لَتُسئَلُنَّ یَومَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ» (در روز قیامت از نعمت هایی که داشته اید بازپرسی خواهید شد.)(1) اما باقر علیه السلام فرمود: « به خدا قسم به خاطر این غذا (که خوردی) هرگز مورد سوال قرار نخواهی گرفت.» بعد حضرت چنان خندیدکه دندان های درخشانش نمایان شد و ادامه داد: « آیا می دانی معنی نعیم (نعمت ها) در آیه چیست؟» مرد شیعه عرض کرد: «نه» امام فرمود: « ما (اهل بیت) آن نعمتی هستیم که درباره ی آن از شما سؤال خواهد شد.» (2)


1-سوره تکاثر، آیه 8
2- بحارالانوار، ج 24 ، ص 57

از جنس دیگر --۲--

زنگ عمرت را چنان کوک کن که در خواب غفلت نمانی.

عارف، ریاضیدانی است که غیر از یک عددی نمی شناسد.

اگر همه ی دانش آموزان سر کلاس حاضر باشند معلم ظهور می کن .(قابل توجه منتظران امام زمان)

از گناه فاصله بگیرید !!! شیطان دارد از شما عکس یادگاری می گیرد.

ازجنس دیگر۱

یک قطره غرور اقیانوسی از علم را فاسد می کند

موفق ترین مترجم کسی است که سکوت دیگران را خوب ترجمه کند

موسیقی وحشتناکی است اگر هرکس ساز خویش را بنوازد

کسی که از حق گویی دوری کند یک شیطان لال است

تاثیر نظر امام زمان (عج) ----- قسمت اول

کجاست سبب متصل بین آسمان و زمین ؟

شاید اساسی ترین نکته در شناخت امام زمان«علیه‌السلام» باشد، مسئله واسطه فیض بودن امام‌زمان«علیه‌السّلام» است و لذا در دعای ندبه عرض می‌کنیم: «اَیْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الاَرْضِ وَالسَّماءِ» یعنی کجاست آن وجود مقدسی که سببی است بین آسمان و زمین و آسمان و زمین به واسطه اوبه همدیگرمتصل‌اند یعنی او واسطه است تا انسان‌های زمینی آسمانی شوند.

     مقام واسطه فیض یعنی مقامی که عامل ظهور حقایق عالم اعلی بر جان انسان‌ها است. حضور انسان کامل یعنی حضرت حجت«عج‌الله‌تعالی‌فرجه» در هستی، به عنوان واسطه فیض هستی، مثل نحوه حضور جان در بدن است. «منِ» شما در«بدنِ» شما هم عامل حیات شماست، هم این‌که در همه جای بدن حاضر است، و هم این که دارای تعیّن است، یعنی موجب شده شما به عنوان یک شخص خاص باشید و نه یک معنی کلی. حضور همه جایی امام،  حضوری که موجب غیبتی در جایی بشود نیست، به عنوان مثال یک صندلی این جا که هست بقیه جاها نیست، یعنی تعیّنی دارد که بودن در جایی او را از بودن در جایی دیگر باز می‌دارد ولذا کاری از کاری بازش می‌دارد, حضور و ظهور حضرت این چنین نیست چون اوانسانُ الْکُلّ یا انسان کامل است.

 

یا اباصالح المهدی ادرکنی

مقام شناسیِ امام

عمده مشکلات ما در امام شناسی مثل مشکلات ما در خداشناسی است، همان طورکه می‌خواهیم یک کیفیت محدود از خدا را بشناسیم و همین موجب محرومیّت ما از شناخت خدای واقعی می‌شود، عین این مصیبت را در رابطه با امام شناسی داریم که یک تصورمحدودی از حضرت حجت«عج‌الله‌تعالی‌فرجه» داریم، در حدی که مقام عظمای واسطه فیض او را درحدّ بدن محدود می‌کنیم، البته امام«علیه‌السّلام» بدن دارند ولی مقام امام محدود به بدن نیست، حتی فوق ملائکه است.